Przejd do Taraki mobilnej! - masz w御ki ekran.
zdj璚ie Autora

27 kwietnia 2014

Piotr Jaczewski

z cyklu: Tkanie s堯w (odcink闚: 219)

安iaty Kontrolowane
Kl徠wa demona

Kategoria: Nowy szamanizm

« Prawo Pi璚iu Czego chcesz? »

Jestem 100% ateist, a w wybranych chwilach szama雟kiego transu agnostykiem tj. wiem, czego nie wiem i nie kwestionuj, co wiem. Gdzie w tym punkcie filozoficznego samookre郵enia rozpoczyna si 鈍iat, gdzie postaci z fantazji zaczynaj kontrolowa twoje zachowanie, twoje my郵enie i twoj przysz這嗆, a nawet ca貫go Ciebie.

Kl徠wa demona, zgroza, omin望 czarnego kota i odpuka w niemalowane..

Chwilunia, kot jest m鎩;  Oczywi軼ie tak m鎩, jak tylko kot mo瞠 by czyj tj. przyszed si pog豉ska jak codzie. Czy sklejka si liczy jako odpromiennik? Uaaaa! Zgroza!

Dzi瘯uj ju mi przesz這. Musia貫m jako odreagowa t zgroz, t kl徠w demona rozprzestrzenion po 鈍iecie. A tego jest pe軟o:

Kto zachowuje si g逝pio i czuje si z tym fatalnie, ale nic nie zmienia realizuj帷 postanowienia dawno zmar造ch rodzic闚; o zmar造ch nie m闚i si 幢e.

Kto inny z w豉snej nieprzymuszonej woli robi g逝poty; Wierz帷, 瞠 to przez owych rodzic闚, kt鏎zy spierniczyli mu/jej 篡cie w dzieci雟twie.

Kto wydaje rozkaz: Uporz康kuj to.  Podw豉dny zabija wszystkich ludzi w wiosce, nie chc帷 by nast瘼ny ulega fantazji o drapie積ej postawie szefa.

M捫 nie wraca do domu, boj帷 si z這軼i swojej wyobrazej 穎ny; 穎na idzie do 堯磬a z nieznajomym na robi帷 na z這嗆 wyobra穎nemu m篹owi.

W imi zas逝g dla wyobra穎nego 豉du korporacyjnego wyciska si z ludzi cz這wiecze雟two i Lata 篡cia.

Pewna organizacja z w豉snym pa雟twem og豉sza ex-szefa nr 3 lub 4 po wyobra穎nym tf鏎cy wszystkiego; transmituj to na kilku/dziesi璚iu kana豉ch …

Kto wciska czerwony guziczek z napisem „koniec wszystkiego”, by zapobiec wyobra穎nej zag豉dzie w豉snego 鈍iata..

Kl徠wa demona i pi皻nastu ch這pa na umrzyka skrzyni:

Ju powa積iej, no mo瞠 nie do ko鎍a. Humor jest potrzebny, by to zauwa瘸 i pozosta ludzkim. My郵enie o tym mo瞠my znie嗆  przewa積ie tylko w formie humoru, sztuki, teatru. W atmosferze tego tonu, barwy  czego nierzeczywistego, fantazyjnego o czym lepiej zapomnie, gdy 瘸rt,  piosenka, przedstawienie si ko鎍zy. Na stra篡 wr鏒  , tfu!, „prawdy” , Tfu!  w z貫j rzeczywisto軼i stoj demony-stra積icy z mn鏀twem oskar瞠 i skuteczenie czyni j zbyt bolesn.

Nasz 鈍iat wewn皻rzny i zewn皻rzny jest kontrolowany przez mn鏀two takich wewn皻rznych postaci, i jedynym w zasadzie sposobem jest symetryczne zachowanie. Przyj璚ie za這瞠nia: ja w pe軟i kontroluj sw鎩 鈍iat wewn皻rzny. Ze 鈍iatem zewn皻rznym to si nie uda, przyczyn oczywistych, ale ze 鈍iatem wewn皻rznym? Jest to jak najbardziej prawdziwe! Nie mamy kontroli nad tre軼i, ale nad 鈍iatem wewn皻rznym? Nad fantazjami? Tak, i zakres tej kontroli mo瞠my zwi瘯sza systematycznie zaznajamiaj帷 si z wewn皻rznym 鈍iatem.

 

Nie ma jednak rozwi您ania bez wad. Tu oczywist wad jest introjekcja; bierzemy ca造 paradygmat kontroli spo貫cznej, relacyjnej i uwewn皻rzniamy go, a nawet wzmacniamy celowym uwewn皻rznieniem. To oczywi軼ie wyciska swoje pi皻no:

A)     Regresji: do dzieci璚ego TAK i do m這dzie鎍zego NIE.  W skr鏂ie: labilno軼i emocjonalnej.

B)      Superrodziciela, ubermensza, kt鏎y poradzi sobie ze wszystkim, narcyza pierdni璚iem czyni帷ego 豉sk dla wszech鈍iata ™.

To s dwie cz窷ci pracy z wizj, kt鏎e pojawi si z pewno軼i. Tak to si dzieje, Gdziekolwiek i kiedykolwiek wyst瘼uje skupienie na 鈍iecie wewn皻rznym; na krainie fantazji; szczeg鏊nym, wa積ym i znacz帷ym lub innym, dziwnym, obcym teraz;  wspominanej przesz這軼i czy wyobra穎nej przysz這軼i. Jako hipnotyzer znam si na transie, spokojnie mo瞠cie mi uwierzy na s這wo..

To oczywi軼ie wymaga bardziej 鈍iadomego podej軼ia, bo rozwi您anie z 豉two軼i mo瞠 si okaza bardziej problematyczne ni problem. Ten jest sztucznym problemem wynik造m z nadmiaru czasu i presji spo貫cznej zwanego kultur a nawet cywilizacj.

Dodatkowy problemem tutaj jest to, 瞠 JA jest postaci fikcyjn zrodzon z cia豉, do鈍iadcze w豉snych, relacyjnych i kulturowych. T posta zostawmy na razie w spokoju, a raczej uchro闓y j przed inflacj przypisywania nadmiernej mocy. Rozwi您anie jest jedno, odda i wyprojektowa cz窷 z tej mocy na zewn徠rz. Tylko 鈍iadomie.

Oczywi軼ie wyobra穎ne lekarstwa cz瘰to lecz wyobra穎ne problemy. Mo積a odda troch kontroli, delegowa zadania, po to, by mie wi璚ej kontroli i nie ulega zb璠nej inflacji:

Ja i m鎩 idol, Ja i bogowie oraz demony kontroluje ca造 m鎩 鈍iat wewn皻rzny. Ca貫go 鈍iata do鈍iadczam jako wewn皻rznego, a zatem moi bogowie i demony kontroluj ca造 鈍iat. Do mnie nale篡 budowanie relacji ze 鈍iatem bog闚 i demon闚.

Wcale tutaj nie 瘸rtuj; Praca z wyobra穎nymi postaciami stanowi ca趾iem mocn i dobr interwencj w hipnoterapii. Metafora bog闚 i demon闚 przenosi nas do krainy tre軼i, kt鏎ych nie mo積a zignorowa.   A gdy wy陰czamy celowo czynnik krytyczny, dlaczego niby bogowie i demony nie mieliby istnie? Nie wiemy tego tak naprawd, nie mo瞠my wiedzie ilu bog闚 mie軼i si na czubku szpilki? na pewno za tym wszystkim stoi demoniczny spisek...

Tkanie s堯w: wst瘼 na ko鎍u

Pisane do Taraki - Magazynu Rozwojowego:
Wyobra sobie wielowymiarow paj璚z sie wczesnym porankiem, pokryt kroplami rosy. I ka盥a kropla zawiera odbicie, wszystkich innych kropli rosy - Alan Watts.
Ten blog odzwierciedla dalsze dzieje Okiem Hipnotyzera.
My郵i odzwierciedlaj si w dzia豉niu,
S這wa odbijaj si w odczuciach,
Wyobra幡ia odzwierciedla si w Relacjach,
Rozwi您ania skrywaj si w Problemach,
Intuicja niesie tre軼i Zachowania,
Kultura uosabia cz窷ci Osobowo軼i. My郵! Obserwuj! Dzia豉j! Wyczuwaj! Dyskutuj! Pisz!


« Prawo Pi璚iu Czego chcesz? »
x

Szybki przegl康 Taraki

[X] Logowanie:

- e-mail jako login
- has這
Zaloguj
Pomi   Zapomnia貫m/am has豉!

Zapisz si (za堯 konto w Tarace)