13 października 2002
Wojciech Jóźwiak
e-tom: Tarot. Pełny przegląd znaczeń kart
Siedem Mieczy
Karta kolekcjonerów informacji
Karty atutowe (Wielkie Arkana): 0. Głupiec - I. Magik - II Papieżyca - III Cesarzowa - IV Cesarz - V Papież - VI Kochankowie - VII Rydwan - VIII Sprawiedliwość - IX Pustelnik - X Koło Fortuny - XI Moc - XII Wisielec - XIII Śmierć - XIV Umiarkowanie - XV Diabeł - XVI Wieża - XVII Gwiazda - XVIII Księżyc - XIX Słońce - XX Sąd - XXI Świat
♣ Kije: Dwójka - Trójka - Czwórka - Piątka - Szóstka - Siódemka - Ósemka - Dziewiątka - Dziesiątka - As - Rycerz - Król - Królowa - Walet
♥ Puchary: Dwójka - Trójka - Czwórka - Piątka - Szóstka - Siódemka - Ósemka - Dziewiątka - Dziesiątka - As - Rycerz - Król - Królowa - Walet
♠ Miecze: Dwójka - Trójka - Czwórka - Piątka - Szóstka - Siódemka - Ósemka - Dziewiątka - Dziesiątka - As - Rycerz - Król - Królowa - Walet
♦ Monety: Dwójka - Trójka - Czwórka - Piątka - Szóstka - Siódemka - Ósemka - Dziewiątka - Dziesiątka - As - Rycerz - Król - Królowa - Walet

made & © by Inqbus 2009
Karty z serii Mieczy nie mówią o wojowaniu, gdyż tarotowy miecz jest przede wszystkim narzędziem umysłu, symbolem myśli, poznania i podejmowania decyzji.
Aleister Crowley, który wszystkim Małym Arkanom w swojej talii (bardzo pięknej i magicznej) ponadawał tytuły, Siódemkę Mieczy nazwał słowem, które po polsku brzmiałoby Daremność albo nawet Napróżność. Porównał też tę kartę z sytuacja na niebie, kiedy Księżyc jest w znaku Wodnika.
Opinia Crowleya była chyba jednak zbyt surowa. Siódemka Mieczy mówi nie tyle o rzeczach, które dzieją się na próżno, co o rzeczach, które były, minęły - ale pozostawiły po sobie ślady, które ktoś teraz zbiera i omawia. Siódemka Mieczy jest kartą intelektualnych kolekcjonerów, zbieraczy informacji. Ludzie którzy działają w myśl tej karty, są komentatorami, którzy do różnych spraw dodają swoje trzy grosze. Crowley sam był człowiekiem czynu, więc omawianie wszystkiego w kółko, pisanie encyklopedii i sporządzanie raportów musiało mu się wydawać czymś daremnym, i zapewne bardzo przykro odczuwał fakt, że gadanie odbiera nam energię potrzebną do działania.
Bowiem ta karta właśnie o czymś takim mówi. Wskazuje na sytuacje, kiedy to, co się dzieje, polega przede wszystkim na wymianie informacji, na nazywaniu, komentowaniu, gadaniu. Często Siódemka Mieczy ostrzega, że w tym, co robimy, właśnie w ten sposób cała para idzie w gwizdek.
Za to kiedy chodzi nam o dyskusje, rozmowy, dyskusje, komentarze, pisanie i wszelką literaturę, karta ta bywa bardzo pomyślną wróżbą. Oczywiście inaczej się rzeczy mają, kiedy pytamy o uczucia, o związki miłosne: wtedy ta sama karta będzie wskazywać, że z kimś nam się dobrze rozmawia - ale to wszystko, co nas z nim łączy! Również kiedy bierzemy się za wszelkie przedsięwzięcia konkretne i praktyczne, Siódemka Mieczy będzie ostrzegać przed przegadaniem problemu.
Wszystkie sprawy, które dzieją się pod patronatem tej karty są, z założenia, płytkie. Energie Siódemki Mieczy nie poruszają ani czakramu serca, ani energii skupionej w okolicach splotu słonecznego. Ale intelektualistom ta karta i jej energie służą całkiem dobrze.
Siódemka Mieczy Zbieramy informacje, ale para idzie w gwizdek
Istotą karty Siedem Mieczy jest mówienie i pisanie o czymś, a także spisywanie, ewidencjonowanie, sporządzanie notatek i katalogów, komentowanie, jak również zwykłe gadanie. W swoim negatywnym znaczeniu karta ta zwykle pojawia się po to, aby ostrzec, że para idzie w gwizdek, i zamiast działać, traci się energie na jałowe rozważania. (Aleister Crowley nazwał te kartę właśnie Jałowość.) Czyli, jak mawia ludowe porzekadło: My tu gadu-gadu, a dziad śliwki rwie.
Siódemka mieczy jako pierwsza, najważniejsza karta w rozkładzie:
Problem polega na tym, żeby coś nazwać, określić, opisać, zebrać informacje, zorientować się, co się dzieje. Teoria i zrozumienie sprawy jest ważniejsza niż działanie.
Jako karta nr 2, ostrzegająca:
Przegadujesz, zagadujesz problem. Teoretyzujesz, kiedy trzeba działać. Tracisz energię na mówienie, dyskutowanie, pisanie. Para idzie w gwizdek, energia się rozprasza.
Jako karta nr 3 - co robić w tej sytuacji:
Trzeba przede wszystkim rozeznać się w sytuacji. (Może zamiast rozwiązywać problem, wystarczy go ładnie opisać?) Właściwym postępowaniem są tu dyskusje, narady z innymi, ewentualnie podejmowanie decyzji większością głosów.
Jako karta nr 4 - obciążenia z przeszłości:
Masz nawyk teoretyzowania, komentowanie rzeczywistości, i to zastępuje ci żywy kontakt ze światem i ludźmi.
Jako karta nr 5 - partnerzy:
Twoi partnerzy (partner) wesprą cię radą, przedyskutują twoje stanowisko - może nawet dzięki nim twoja sprawa nabierze rozgłosu. Ale to jest wszystko, czego możesz się teraz po nich (po nim) spodziewać.
Jako karta nr 6 - zbliżająca się przyszłość:
Wkrótce już będziesz wiedział, na czym stoisz - będziesz miał komplet informacji. Pomyślna karta dla przedsięwzięć polegających na gromadzeniu informacji, spisywaniu; także dla kończenia książek i innych prac pisanych, i podobnych.
Jako karta nr 7 - wydarzenia, których na razie nic nie zapowiada:
Zostaniesz opisany, (omówiony), twoja sprawa zostanie nagłośniona, i to będzie ważny zwrot w wydarzeniach.
Karta nr 8 - rzeczy szczególnie pewne i niezmienne:
Formalne określenie twoich spraw nie zmieni się. Na przykład: zachowasz stan cywilny, tytuł własności; to, czym się zajmujesz, nadal będzie się tak samo nazywało.
Karta nr 9 - to, co może zostać doprowadzone do doskonałości:
Możesz osiągnąć doskonałość (mistrzostwo) w literackim lub artystycznym przedstawieniu sprawy, o której tu mowa.
Karta nr 10 - pożytek dla innych, ogólne dobro:
Z faktu, ze twoja sprawa zostanie opisana i nagłośniona, inni będą mieli pożytek.
Karta nr 11 - to, co nie zostanie skończone:
Zjawiska, o których tu mowa, są nieuchwytne i nie dają się łatwo nazwać, spisać, przekazać.
Karta nr 12 - wskazówka co do interpretacji całego rozkładu:
Weź pod uwagę w całym rozkładzie, na ile ważne jest, co wszyscy wiedzą o danej sprawie; co by się zmieniło, gdyby można było problem zachować w tajemnicy, i tak dalej. 7 Mieczy w tej pozycji może kazać uznać cały problem za sztuczny i wydumany.
Karta nr 13 - co dalej, w dalekiej przyszłości:
Zapewne z całej historii zostana kiedyś jakieś barwne opowieści. Może ktoś ją spisze.
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
2Ki | 3Ki | 4Ki | 5Ki | 6Ki | 7Ki | 8Ki | 9Ki | 10Ki | AKi | RKi | KKi | QKi | WKi |
2Pu | 3Pu | 4Pu | 5Pu | 6Pu | 7Pu | 8Pu | 9Pu | 10Pu | APu | RPu | KPu | QPu | WPu |
2Mi | 3Mi | 4Mi | 5Mi | 6Mi | 7Mi | 8Mi | 9Mi | 10Mi | AMi | RMi | KMi | QMi | WMi |
2Mo | 3Mo | 4Mo | 5Mo | 6Mo | 7Mo | 8Mo | 9Mo | 10Mo | AMo | RMo | KMo | QMo | WMo |
Komentowanie wyłączone wszędzie od 1 sierpnia 2020.
