zdj璚ie Autora

12 pa寮ziernika 2012

Piotr Jaczewski

z cyklu: Okiem Hipnotyzera (odcink闚: 299)

Trzy transe czasu

Kategoria: Techniki rozwoju

« Maha Kala - wielki czarny czas Egzorcystyczne szama雟two kap豉雟kie »
Z tego poprzedniego wpisu wy這ni這 mi si nast瘼uj帷e skojarzenie, czy umiejscowienie.
Czas absolutny to "Czas zupa" w po陰czeniu z "czasem ko豉" - Mitologiczna, Historyczna Rzeczywisto嗆 orientuj帷a nas na prze篡wanie przesz這軼i.
Czas wzgl璠ny to "czas zupa" w po陰czeniu z z "czasem liniowym" -  Mitologia Przysz這軼i, Robi co tu i teraz, spodziewaj帷 si "magicznie" skutk闚 w przysz這軼i.

Czas jako zupa z to z jednej strony "Tu i Teraz", ale z natury braku por闚na czy aktywno軼i mentalnej jest jednocze郾ie "czasem wiecznym i niezmienym, absolutnym". Przebywaj帷 w chwili obecnej "sensorycznego tu i teraz" mamy wra瞠nie bezczasowo軼i  i wieczno軼i.
Nie da si ukry, 瞠 naszym   czasem absolutnym jest przesz這嗆. Tak jeste鄉y zbudowani, 瞠 nawet chwil obecn prze篡wamy z lekkim op騧nieniem. Nie mo瞠my my郵e poza stylami wykszta販onymi w przesz這軼i i kszta速uj帷ymi wzorce przysz這軼i. Pomimo, 瞠 te style mog by bardzo elastyczne,  czy d逝goterminowe etc - dalej nale膨 do domeny przesz這軼i. (Tak bym te rozumia instytucj buddyjskiego mahakali - budowanie wspieraj帷ego praktyk stosunku do przesz這軼i)
Czas wzgl璠ny to przysz這嗆. Aktywne w nas nadzieje i oczekiwania sprawiaj, 瞠 reagujemy dziko i impulsywnie.  Jednocze郾ie wzgl璠no嗆 i linearno嗆 niesie w sobie znamiona staczania si w ramiona Yamy.
(St康 te przej軼ie z rudry do mahakali, - tak samo reagujemy na istotne dla nas i aktywne elementy przesz這軼i. Podobnie r騜ne aspekty pokonania rudry - fa連zywych nadzieji i l瘯闚 odno郾ie przysz這軼i).

Swoj drog te elementy czasowe ciekawie konstytuuj egzorcystyczne czy diabelskie zami這wania Jerozolimy:  Stawiamy na w豉sn spisan histori - egzorcyzmujemy szatana czasu mitologicznego. Podajemy w豉sne oczekiwania na apokalips, Yam-  egzorcyzmujemy diab造 indywidualnej 鄉ierci i oczekiwa na lepsz przysz這嗆.  Podw鎩na wi篥: Odcinamy przesz這嗆 i przysz這嗆 podsuwaj帷 swoje PRAWO.

Przy okazji wysz造 na wierzch mi hipnotyzerowi trzy rodzaje, czy aspekty  transu:
1. Trans typu "przesz這嗆" - osadzony na regresji i wspomnieniach budowany g堯wnie dzi瘯i cyklicznemu powtarzaniu obecny w hipnozie autorytarnej ojcowskiej. "Ko這 tre軼i"

2. Trans typu "tera幡iejszo嗆" - osadzenie w 鈍iadomo軼i sensorycznej i wzmo穎nym trawieniu zupy w豉snych prze篡 w tera幡iejszo軼i obecny w hipnozie ericksonowskiej.

3. Trans typu "przysz這嗆" - osadzony w percepcji nowego, zaskakuj帷ego, nieoczekiwanego wy豉niania si tre軼i umo磧iwiaj帷ych nowe rozumienie czy nowe dzia豉nie obecny w generatywnym podej軼iu gilligana.

Okiem Hipnotyzera: wst瘼 na ko鎍u

Pisane do Taraki - Magazynu Rozwojowego:
W wypowiedziach r騜nych mistrz闚, autorytet闚 kryj si zabiegi perswazyjne przemycaj帷e idee w spos鏏 zmieniaj帷y percepcj i zachowanie.
Nie mam nic przeciwko tym ideom, wiele z nich jest po篡teczne, pomocne. Jestem tylko za 鈍iadomo軼i tego, co nas do nich przekonuje, za my郵eniem i 鈍iadomym decydowaniem si na pod捫anie za nimi i odkrywanie, co z tego mo瞠my wynie嗆 dla siebie.
Wiele z idei ma hipnotyczny wp造w. Tworzy struktury przy niewiedzy i braku uwa積o軼i omijaj帷e czynnik krytyczny, 鈍iadomy i zmieniaj帷y percepcj tak, 瞠 powstaj samospe軟iaj帷e si przepowiednie, do鈍iadczenia je potwierdzaj帷e oraz zachowania, kt鏎e dla naszych w豉snych cel闚 篡ciowych s nonsensowne i bezu篡teczne.
Inaczej: Otw鏎z Oczy! My郵 Racjonalnie! Odczuwaj w pe軟i to co si dzieje! Dzia豉j 鈍iadomie planuj帷 swoje prze篡cia!
Oczywi軼ie, w moich wypowiedziach te si b璠 kry造 zniekszta販enia. Taka jest natura komunikacji. Najbardziej interesuje mnie jak komunikacja okre郵a relacj i obecne w niej sugestie co do zachowa i percepcji. Prawdziwo嗆 komunikat闚, co do informacji o 鈍iecie czy o subiektywnych interpretacjach tego 鈍iata raczej pomijam.
Skupiam si na elementach hipnozy konwersacyjnej.


« Maha Kala - wielki czarny czas Egzorcystyczne szama雟two kap豉雟kie »

Komentowanie wy陰czone wsz璠zie od 1 sierpnia 2020.

x

Szybki przegl康 Taraki

[X] Logowanie:

- e-mail jako login
- has這
Zaloguj
Pomi   Zapomnia貫m/am has豉!

Zapisz si (za堯 konto w Tarace)