18 marca 2016
Santodaime.pl
Santo Daime - religia z Brazylii
Santo Daime - powrót starożytnej wiedzy
! Do not copy for AI. Nie kopiować dla AI.
Santo Daime jest to religia , która powstała na początku XX wieku w Brazylii z połączenia starożytnych tradycji duchowych z Ameryki , Afryki i Europy. Założycielem jest Mistrz Raimundo Irineu Serra (ur. 1892 -zm. 1971), który przekazał duchowe przewodnict
Santo Daime jest to religia, która powstała na początku XX wieku w Brazylii z połączenia starożytnych tradycji duchowych z Ameryki, Afryki i Europy. Założycielem jest Mistrz Raimundo Irineu Serra (ur. 1892 - zm. 1971), który przekazał duchowe przewodnictwo Sebastianowi Mota de Melo, którego dzieło dzisiaj jest kontynuowane przez Alfredo Gregório de Melo.
Kościoły Santo Daime znajdują się w wielu krajach: w Niemczech, Czechach, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii a nawet Szwecji, Japonii i USA. Często są budowane w miejscach, gdzie natura jest wciąż jeszcze dziewicza, ułatwiając duchowe samopoznanie, jak i poznawanie otaczającego świata. Promowane jest tworzenie społeczności dążących do samowystarczalności oraz opartych na wartościach uniwersalnych życia w harmonii, miłości, prawdzie i sprawiedliwości.
Religia Santo Daime łączy w sobie elementy różnych wierzeń: między innymi chrześcijańskie, Indian z Amazonii i afrykańskie. Jest też doktryną żywą, otwartą i stale ewoluującą, dążącą do przywrócenia starej jak ludzkość tradycji.
Santo Daime nawiązuje do uniwersalnej wiedzy i tradycji, od tysięcy lat obecnej na naszych ziemiach i kultywowanej w tradycjach Prasłowian. Jest to wiedza oparta na obserwacji przyrody i szanowaniu praw natury. To nieustanne pogłębianie znajomości nas samych w odniesieniu do środowiska.
Poprzez dyscyplinę, naukę i pracę codzienną jesteśmy w stanie przybliżyć się do naszej natury i uwolnić potencjał zapisany w DNA. Każdy z nas ma pierwiastek boski w sobie.
Rośliny lecznicze są katalizatorem informacji ze źródła wiedzy i życia. Nie ma sposobu zrozumienia kultury Indian, ani też naszej własnej, bez otarcia się o temat roślin leczniczych, jak i roli zwierząt w wierzeniach. Te światy nieustannie się przenikają w tworzeniu obrazu rzeczywistości rdzennych mieszkańców, pozwalając na poszerzanie świadomości zbiorowej i stałą poprawę jakości życia.
ZBKomentarze
Moim zdaniem mieszanie ze sobą duchowych tradycji pochodzących z Ameryki, Afryki i Europy , wykorzystujących krzyż, Jezusa, Gwiazdę Dawida, z ayauhascą jest jakimś dużym nadużyciem wszystkich wymienionych powyżej elementów.
Tworzy to wszystko istną newagową papkę, która robi się niestrawna.
Sama struktura tej organizacji zalatuje sekciarstwem, a traktowanie ayauhaski jako "sakramentu" przyjmowanego regularnie, jest moim zdaniem zwykłym uzależnianiem członków od tego kościoła.
Dlatego stanowczo protestuję aby ayauhasca była wykorzystywana w taki sposób!
Jednak, czuję duży niesmak po przeczytaniu tego co zostało napisane powyżej, plus to co znalazłem na stronie internetowej tego kościoła.
Dowolne mieszanie ze sobą symboli religijnych które wzajemnie się wykluczają, a do tego wszystkiego dołączenie ayauhaski, to moim zdaniem istny misz- masz, na który (pewnie tak liczą twórcy tego kościoła) ktoś może się załapie widząc w logo kościoła swój znak religijny.
Poza tym uważam że przyjmowanie aya w sposób ciągły np co niedziela, to też jakieś nieporozumienie, które może prowadzić do uzależnienia.
P.S.
Tak jak napisałem, nie mam osobistych doświadczeń z tym kościołem ani nie znam nikogo, kto by do niego należał.
Być może "ten kościół jest super i super są jego owoce"?
Jednak, przyznam rację Katarzynie, że jako autoprezentacja ten tekst jest chybiony.
Dziekuję za komentarze. Temat Santo Daime w Polsce jest wciąż jeszcze nowy. Tekst i strona ma za zadanie przybliżenie zagadnienia jedynie zainteresowanym poszerzaniem wiedzy i świadomości.
Dziekuje Panie Rafale za racjonalne podejście. W Santo Daime istotne jest indywidualne doświadczenie, ale w odróżnieniu od pracy "szamańskiej" jest również element pracy zbiorowej.
Więcej tutaj: http://www.santodaime.pl/2015/07/santo-daime-ayahuaska-roznice_18.html
Odnośnie symboli czyli krzyża i gwiazdy należy zapoznać się ze znaczeniem tych znaków. Geometria to uniwersalny język i z tak też symbole powinny być traktowane. Ważniejsze jest co oznaczają, niż kto i jak w historii je użył.
Kościół Katolicki podczas ekspansji budował w Polsce, czy we Włoszech kościoły w miejscach kultu pogan. Są to szczególne miejsca i zawsze były. Nie ważne jaka jest w tym miejscu świątynia, ważne że odbywa się ceremonia. Bo ceremonie mają swoje znaczenie tak jak symbole - są uniwersalne i są związane z cyklami natury i jej prawami. Stąd też we wszystkich kulturach istnieją święte miejsca. Wiara i kontakt z naturą jest tym, co nas odróżnia od inteligentnych maszyn - "pierwiastek ludzki". Santo Daime zachęca do życia w harmonii z Naturą.
Również tak zwany synkretyczny charakter doktryny Santo Daime pozwala na porzucenie uprzedzeń i zjednoczenie ludzi z różnych kultur i tradycji. To przeciwwaga dla fanatyzmu religijnego praktywowanego przez setki lat. Istotą w dobie globalizacji jest szukanie wspólnego mianownika dla wierzeń, czyli tego co je łączy, gdyż wszystkie mają to samo przesłanie i opowiadają tę samą historię - historię ludzkości. Np Święta Maria symbolizuje Yemanja z religii afrykańskich i jest to ta sama postać opisana w inny sposób. Lub Shiva w Hinduizmie. Ciekawe która prasłowiańska bogini ją reprezentuje - Siwa?! To właśnie powrót do korzeni! Pierun = Zeus = Bóg Ojciec. Również w Rodzimowierstwie Słowiańskim mamy Trójcę Świętą.
Santo Daime zachęca do studiowania różnych systemów wierzeń i poszerzania horyzontów myślowych, czyli do edukacji i samorozwoju.
Aby komentować Zaloguj się lub Zarejestruj w Tarace.
-
Don't copy for AI. Don't feed the AI.
This document may not be used to teach (train or feed) Artificial Intelligence systems nor may it be copied for this purpose. (C) All rights reserved by the Author or Owner, Wojciech Jóźwiak.
Nie kopiować dla AI. Nie karm AI.
Ten dokument nie może być użyty do uczenia (trenowania, karmienia) systemów Sztucznej Inteligencji (SI, AI) ani nie może być kopiowany w tym celu. (C) Wszystkie prawa zastrzeżone przez Autora/właściciela, którym jest Wojciech Jóźwiak.