06 listopada 2012
Piotr Jaczewski
Serial: Okiem Hipnotyzera
A bóg musi tańczyć, bogini musi działać- boskie aktywności i zaklęcia - szamanizm, joga, tantra
◀ A słowo stało się bogiem - szamanizm, joga, tantra ◀ ► ruch, dźwięk, światło - szamanizm, joga, tantra ►
Kolejną sprawą jest oczywista magiczność tantr, tj istnienie magii w tantrze. Czy, żeby nie mieszać pojęć: zaklinania rzeczywistości. Kolejne dziedzictwo szamanizmu, z jednej strony badającego sprawy duchowe, z drugiej zainteresowaną przyziemnymi sprawami typu; gdzie upolować jelenia? kiedy posadzić jęczmień ? gdzie znaleźć miód? jak zrobić piwo i spożyć je z kanapką z wędzonym jeleniem.
Siłą rzeczy jest to problematyczne dziedzictwo, ale mające wartość haczyka zwabiającego magów i gnostyków. Bogowie muszą być przydatni, trzeba tańczyć z boginią -energią życiem. Z dwóch połówek Ja i Nie-Ja, Reszta Świata, Gromada Bogów i Bogiń, Ja i osobista mandala, Ja i orszak bóstw, obydwie strony muszą współpracować.
To oczywiście prowadzi do formuły istnienia zaklęć czyli formuł(:)), czy boskich aktywności. W spuściźnie po wedach tantra dorobiła się setek, a może i tysięcy tego typu zaklęć - mantr. Zgromadzonych w kilku kategoriach(z mantra i mantra):
SHANTIKARAN - Te mantry stosuje się do leczenia chorób i odwracania złego wpływu planet.
Imponujący arsenał broni masowego rażenia i wszechmocy. Prowadzący do całkiem ciekawych wyzwań dla rozumu(jak racjonalista tantrycznego guru pozwał - niestety bez tłumaczenia, ale nadal zabawne), i oczywiście do magiczno-gnostycznych ześlizgnięć w rozumieniu tantry. Nie od dzisiaj słyszy się, co się chce słyszeć, a w cenie jest wszechmoc i wszechwładza ;) Tantra buddyjska poszła spokojniejszą drogą zadowalając się czterema głównymi aktywnościami: uspokajającą, pomnażającą, kontrolującą, gniewną. (Piątą, by pozostawać w zgodzie z 5tką, żywiołami jest aktywność wszechspełniająca, czy magiczna/ochronna - obejmuje jednocześnie cztery aktywności)
Tymczasem owo zaklinanie rzeczywistości (by robiła to co robi!) jest naturalną konsekwencją celów tantry: niedualności z bóstwem czy mandalą bóstw. Czy w przypadku tantry buddyjskiej rozpoznania natury umysłu.
Dowód przez działanie w odróżnieniu od pompowania żaby tj. dowodu przez powstrzymywanie się od działania. Przy czym: nie ma znaczenia czy magia działa, czy nie działa..co zasadniczo różnicuje postawę tantryka i maga.
Dowód przez działanie: jeśli uprawiasz właśnie aktywność bóstwa, boga czy bogini to jesteście tożsami; jesteś bóstwem, bogiem czy boginią.
C.D.N.
Siłą rzeczy jest to problematyczne dziedzictwo, ale mające wartość haczyka zwabiającego magów i gnostyków. Bogowie muszą być przydatni, trzeba tańczyć z boginią -energią życiem. Z dwóch połówek Ja i Nie-Ja, Reszta Świata, Gromada Bogów i Bogiń, Ja i osobista mandala, Ja i orszak bóstw, obydwie strony muszą współpracować.
To oczywiście prowadzi do formuły istnienia zaklęć czyli formuł(:)), czy boskich aktywności. W spuściźnie po wedach tantra dorobiła się setek, a może i tysięcy tego typu zaklęć - mantr. Zgromadzonych w kilku kategoriach(z mantra i mantra):
SHANTIKARAN - Te mantry stosuje się do leczenia chorób i odwracania złego wpływu planet.
VASHIKARAN : Przez te mantry można kontrolować dowolną, kobietę, mężczyznę, urzędnika, ministra, bóstwo i można spełnić życzenia,
STAMBHAN : Te mantry są używane by powstrzymać wszystkie osoby, dusze, bogów od szkodzenia tobie.
VIDESHAN : Te manty są używane dla stworzenia różnic pomiędzy dwoma lub wieloma indywidualnościami
UCHATAN : Te mantry skutkują zaburzeniem umysłu wrogów, dzięki czemu pozostają oddzieleni od swojego kraju, miejsca urodzenia, domu, pracy i członków rodziny. Są też używane, jeśli sadhaka chce aby osoba pozostawała na wojnie z otoczeniem.
MARAN : To są indukujące śmierć mantry dzięki którym możesz zabić kogokolwiek, z dowolnej odległości, bez ujawniania swojej tożsamości.
Imponujący arsenał broni masowego rażenia i wszechmocy. Prowadzący do całkiem ciekawych wyzwań dla rozumu(jak racjonalista tantrycznego guru pozwał - niestety bez tłumaczenia, ale nadal zabawne), i oczywiście do magiczno-gnostycznych ześlizgnięć w rozumieniu tantry. Nie od dzisiaj słyszy się, co się chce słyszeć, a w cenie jest wszechmoc i wszechwładza ;) Tantra buddyjska poszła spokojniejszą drogą zadowalając się czterema głównymi aktywnościami: uspokajającą, pomnażającą, kontrolującą, gniewną. (Piątą, by pozostawać w zgodzie z 5tką, żywiołami jest aktywność wszechspełniająca, czy magiczna/ochronna - obejmuje jednocześnie cztery aktywności)
Tymczasem owo zaklinanie rzeczywistości (by robiła to co robi!) jest naturalną konsekwencją celów tantry: niedualności z bóstwem czy mandalą bóstw. Czy w przypadku tantry buddyjskiej rozpoznania natury umysłu.
Dowód przez działanie w odróżnieniu od pompowania żaby tj. dowodu przez powstrzymywanie się od działania. Przy czym: nie ma znaczenia czy magia działa, czy nie działa..co zasadniczo różnicuje postawę tantryka i maga.
Dowód przez działanie: jeśli uprawiasz właśnie aktywność bóstwa, boga czy bogini to jesteście tożsami; jesteś bóstwem, bogiem czy boginią.
C.D.N.
◀ A słowo stało się bogiem - szamanizm, joga, tantra ◀ ► ruch, dźwięk, światło - szamanizm, joga, tantra ►
Aby komentować Zaloguj się lub Zarejestruj w Tarace.